Ράτζα: Η “αρχηγική” γιόγκα ή “ η βασιλική επιστήμη της Ψυχής”, η ένωση με τον “Ανώτερο Εαυτό”, τη Ψυχή, το κατ’ εξοχήν μονοπάτι της ψυχολογίας και του διαλογισμού, που μέσω της εξάσκησης, της ρύθμισης και της συγκέντρωσης της σκέψης, οδηγεί στην απόλυτη νοητική επικέντρωση, εστίαση, πράγμα που αποκαλύπτει την πραγματική υπόσταση της φαινομενικά “ατομικής” ψυχής και της σχέσης της με τον φυσικό κόσμο, χαρίζοντας την ελευθερία.
* Είναι ουσιαστικά η γνώση, το βίωμα και ο έλεγχος του νοητικού πεδίου. (συγκεκριμένος νους, ψυχή, ανώτερος / αφηρημένος νους).
Μέχρι τώρα ο νους είτε οδηγήθηκε σε υλιστικές κατευθύνσεις είτε θεοποιήθηκε.
Με την επιστήμη της Ράτζα Γίογκα, ο νους θα γίνει γνωστός ως το όργανο της ψυχής και το μέσο δια του οποίου φωτίζεται ο εγκέφαλος του ανθρώπου και αποκτάται η γνώση εκείνων των θεμάτων που αφορούν την ψυχή.
Ιστορικά: Η επιστήμη Ράτζα Γίγκα βασίζεται στην αρχαία Ινδική φιλοσοφία που ονομάζεται Σαμκύα (σημαίνει το “απορυθμείν” και έχει την έννοια ότι απορυθμεί τα πραγματικά στοιχεία που αποτελούν τον εμπειρικό μας κόσμο), έχει δε ως βασικό εγχειρίδιο της το κείμενο: Αφορισμοί (Σούτρες) της Γιόγκα του Πατάντζαλι (600 π.χ.) και δέχεται πως τα πάντα εκπορεύονται από δύο αρχές: τον Purusha (καθαρό πνεύμα, καθαρή συνείδηση, χωρίς ιδιοτητες και κατηγορήματα, χωρίς αρχή και χωρίς τέλος, αμετάβλητος, ανεπηρέαστος, πέρα από τις αισθήσεις, πέρα από το νου και πέρα από το χώρο, το χρόνο και την αιτιότην και την Praktiki, που είναι κι αυτή χωρίς αρχή και χωρίς τέλος, αποτελεί το υλικό του σύμπαντος, τη βάση κάθε αντικειμενικής ύπαρξης, φυσικής και ψυχικής.
Στην ουσία της η Praktiki είναι η απόλυτα εξισορροπημένη ένωση των τριών δυνάμεων, των τριών Gunas: του Sattva (ενσωματατώνει το στοιχείο της αγνότητας, ηρεμίας, ισορροπίας), του Rajas (ενσωματώνει το στοιχείο της δράσης, του πάθους, της ανησυχίας, της διατάραξης της ισορροπίας, της δυναμικότητας) και του Tamas (που είναι η πηγή της αδράνειας, της παγίωσης, της αντίστασης στη δράση).
Όσο οι τρείς Γκούνας βρίσκονται σε απόλυτη ισορροπία, δεν υπάρχει έκφραση ή εκδήλωση, δεν υπάρχει δημιουργία.
Η παρουσία, όμως, ενός Πουρούσα προκαλεί τη διαταραχή αυτής της ισορροπίας.
Από την ένωση ή τον χωρισμός αυτών των δύο ( Purusha και Praktiki) εξαρτάται η γέννηση ή η διάλυσει του κόσμου.
Άλλες πληροφορίες:
Η Ράτζα είναι αντίθετη στη φυσική ή ψυχολογική εκπαίδευση στον ασκητισμό.
Η Ράτζα λέει: Μην πιστεύεις τίποτα προτού το ανακαλύψεις ο ίδιος.
Είναι η διδασκαλία πάνω στην Επιστήμη της Ένωσης.
Η ένωση επιτυγχάνεται με την ηρεμία του συναισθηματικού σώματος και την περιστολή των διακυμάνσεων του συγκεκριμένου νου.
Η επιστήμη του Ρατζα αποσκοπεί να δώσει στους ανθρώπους τα μέσα για την παρατήρηση τω εσωτερικών καταστάσων, και τα μέσα αυτά είναι ο νους. Αυτό αποφέρει την απαραίτητη ενδοσκόπηση. Η μέθοδος για την εππίτευξη της γνώσεις του νου – ως όργανο φώτισης – είναι η συγκέντρωση, η οποία είναι νους που μελετά το νου.
Η επιστήμη της Ράτζα Γίογκα έχει ως θεμελιώδη αρχή της το γεγονός ότι ο εξωτερικός κόσμος δεν είναι παρά η χονδροειδής μορφή του εσωτερικού ή λεπτοφυούς κόσμου. Προτείνει δε την εκκίνηση από τον εσωτερικό κόσμο, τη μελέτη της εσωτερικής φύσης και την εκμάθηση του ελέγχου, του εξωτερικού και του εσωτερικού κόσμου.
Η επιστήμη της Ράτζα Γίογκα βασίζεται στην αρχή της Ινδικής φιλοσοφία της Σαμκύα η οποία διδάσκει ότι:
α) Η αντίληψη έρχεται μέσω οργάνων.
β) Τα όργανα μεταφέρουν εκείνο που είναι αντιληπτό στο νου.
γ) Ο νους το μεταδίδει στον καθοριστικό παράγοντα (ψυχή).
δ) Η ψυχή το λαμβάνει.
Με αυτό τον τρόπο λαμβάνονται οι αισθητικές εντυπώσεις.
Ο αληθινός Ράτζα Γιόγκι ακολουθεί συνειδητά κάθε ένα στάδιο: Την λήψη της αισθητικής εντύπωσης + Την λήψη της από τον νου + Την λειτουργία του καθορισμού + Την μετάδοση στην Ψυχή.
Όλα θεωρούνται υλικά, εξαιρούμενης της Ψυχής.
Ο νους είναι ένα όργανο προς χρήση της Ψυχής.
Ο νους έχει τη δύναμη να κοιτάζει εντός.
Ο Ράτζα Γίογκα είναι η καταστολή των κυμάτων σκέψης του νου, τότε ο Εαυτός (Ψυχή), παραμένει στη φυσική του κατάσταση, αλλιώς ταυτίζεται με τα κύματα της σκέψης.
Απόσπασμα από το Βιβλίο της Αλίκης Μπέιλη
ΑΒΛΑΒΕΙΑ
Ζητείται να γίνουμε Πολίτες του Θεού…χρησιμοποιώντας την πιο ισχυρή ενέργεια στον κόσμο σήμερα που είναι η“ Αβλάβεια ”
Δε μιλώ για τη μη-αντίσταση αλλά για τη θετική εκείνη στάση του νου που δεν σκέπτεται το κακό.
Όποιος δε σκέπτεται το κακό και δε βλάπτει τίποτε είναι αυτοματοποιημένα Πολίτης του κόσμου του Θεού.